O szkoleniu Microsoft Excel
Program MS Excel z grupy programów MS Office to powszechnie i często stosowane obecnie narzędzie do tworzenia arkuszy obliczeniowych. Zapewnia on wiele funkcji modyfikacji arkuszy, wprowadzania danych, formatowania arkuszy, sporządzania wykresów.
Zakres kursu MS Excel
Excel – poziom I (15 godz.)
- Wiadomości wstępne
- Operacje na plikach (tworzenie nowego zeszytu, otwieranie istniejącego, zapisywanie go)
- Poruszanie się po zeszycie
- Zaznaczanie obszarów
- Skalowanie wyświetlanego zeszytu
- Drukowanie
- Interfejs Excela: wstążka, pasek szybkiego dostępu
- Podstawowe operacje na komórkach
- Wprowadzanie danych
- Kopiowanie, przenoszenie oraz edycja zawartości komórek
- Wstawianie i usuwanie wierszy i kolumn
- Tworzenie wyrażeń, zastosowanie w prostych arkuszach
- Formuły
- Korzystanie z funkcji wbudowanych (funkcje matematyczne, daty i czasu)
- Adresowanie względne i bezwzględne
- Podstawowe funkcje logiczne
- Tworzenie serii danych
- Przykłady wykorzystania w arkuszu
- Formatowanie arkusza
- Formatowanie czcionki
- Sposoby wyświetlania liczb
- Zmiana rozmiaru komórek
- Ukrywanie kolumn
- Kopiowanie i przenoszenie komórek
- Autoformatowanie
- Formatowanie warunkowe
- Wykresy
- Tworzenie wykresu.
- Rodzaje wykresów.
- Modyfikacja i dodawanie nowych elementów wykresu.
- Stworzenie wykresów dla arkuszy wcześniej utworzonych na ćwiczeniach.
- Ćwiczenia w tworzeniu arkuszy z zastosowaniem średnio zaawansowanych funkcji.
Excel – poziom II (18 godz.)
- Formatowanie komórek, wprowadzanie serii, automatyczne wypełnianie, listy użytkownika, praca z szablonami.
- Adresowanie względne i bezwzględne
- Sprawdzanie pisowni w dokumencie, praca z zakresami i arkuszami
- Operacje na skoroszycie
- Nazewnictwo zakresów – definiowanie nazw, użycie nazw w formułach i poleceniach
- Wstawianie formuł; odwołania do komórek w bieżącym skoroszycie i innych
- Wykorzystanie funkcji. Wyszukiwania i adresu, tekstowe, informacyjne i inne
- Budowa arkusza
- Zabezpieczania danych
- Zaawansowane opcje wykresów – formaty danych, serie danych (dodawanie, usuwanie)
- Tablice danych – baza danych, sortowanie i filtrowanie danych, tabela przestawna – Pivot Table, analiza danych w tabeli przestawnej, wykorzystywanie danych z innych tablic do tworzenia Pivot Table
- Bazy danych – sortowanie, filtrowanie, sprawdzanie poprawności danych (określenie danych dozwolonych), tworzenie sum pośrednich
Wymagania wstępne
Znajomość obsługi komputera.
Adresaci
Osoby, które chciałyby rozpocząć pracę w programie MS Excel. Pracownicy działów ewidencyjnych, właściciele firm, osoby pracujące w finansach, analitycy.
Liczba godzin (lekcyjnych):
33 godziny
Data szkolenia:
04.03.2025
Liczba osób:
od 6
Forma szkolenia:
stacjonarne/online
Cena szkolenia
990 zł
Miejsce szkolenia:
Białystok, ul. Malmeda 1