Menu szybkiego dostępu

Wpisz szukane hasło

Kurs MS Excel – poziom I i II

Czas trwania: 33 godzin lekcyjnych

Cena: 850 zł (brutto)

Data szkolenia

Cel szkolenia

Program MS Excel, z grupy programów MS Office, to powszechnie i często stosowane obecnie narzędzie do tworzenia arkuszy obliczeniowych. Zapewnia on wiele funkcji modyfikacji arkuszy, wprowadzania danych, formatowania arkuszy, sporządzania wykresów.

Zakres szkolenia

MS Excel - poziom I (15 godz.)

1.Wiadomości wstępne.

  • Operacje na plikach (tworzenie nowego zeszytu, otwieranie istniejącego, zapisywanie go).
  • Poruszanie się po zeszycie.
  • Zaznaczanie obszarów.
  • Skalowanie wyświetlanego zeszytu.
  • Drukowanie.
  • Interfejs Excela: Wstążka, pasek szybkiego dostępu

2.Podstawowe operacje na komórkach

  • Wprowadzanie danych,
  • kopiowanie, przenoszenie oraz edycja zawartości komórek,
  • wstawianie i usuwanie wierszy i kolumn,
  • tworzenie wyrażeń, zastosowanie w prostych arkuszach.

3.Formuły

  • Korzystanie z funkcji wbudowanych (funkcje matematyczne, daty i czasu).
  • Adresowanie względne i bezwzględne.
  • Podstawowe funkcje logiczne.
  • Tworzenie serii danych.
  • Przykłady wykorzystania w arkuszu.

4.Formatowanie arkusza.

  • Formatowanie czcionki.
  • Sposoby wyświetlania liczb.
  • Zmiana rozmiaru komórek.
  • Ukrywanie kolumn.
  • Kopiowowanie i przenoszenie komórek
  • Autoformatowanie.

5.Formatowanie warunkowe.
6.Wykresy.

  • Tworzenie wykresu.
  • Rodzaje wykresów.
  • Modyfikacja i dodawanie nowych elementów wykresu.
  • Stworzenie wykresów dla arkuszy wcześniej utworzonych na ćwiczeniach.

7.Ćwiczenia w tworzeniu arkuszy z zastosowaniem średnio zaawansowanych funkcji.

MS Excel - poziom II  (18 godz.)

Formatowanie komórek, wprowadzanie serii, automatyczne wypełnianie, listy użytkownika, praca z szablonami.

  • Adresowanie względne i bezwzględne
  • Sprawdzanie pisowni w dokumencie, praca z zakresami i arkuszami
  • Operacje na skoroszycie
  • Nazewnictwo zakresów – definiowanie nazw, użycie nazw w formułach i poleceniach
  • Wstawianie formuł; odwołania do komórek w bieżącym skoroszycie i innych
  • Wykorzystanie funkcji. Wyszukiwania i adresu, tekstowe, informacyjne i inne
  • Budowa arkusza
  • Zabezpieczania danych
  • Zaawansowane opcje wykresów - formaty danych, serie danych (dodawanie, usuwanie)
  • Tablice danych - baza danych, sortowanie i filtrowanie danych, tabela przestawna - Pivot Table, analiza danych w tabeli przestawnej, wykorzystywanie danych z innych tablic do tworzenia Pivot Table
  • Bazy danych - sortowanie, filtrowanie, sprawdzanie poprawności danych (określenie danych dozwolonych), tworzenie sum pośrednich

Odbiorcy

Szkolenie skierowane jest do osób, które chciałyby rozpocząć pracę w programie MS Excel. Wymagana jest znajomość obsługi komputera.

Informacje i zapisy: 85 74 89 155

e-mail: szkolenia@computerplus.com.pl