Business English – T-Matic Grupa Computer Plus

Business English

język angielski biznesowy

O szkoleniu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego biznesowego na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw. Kluczowym celem kursu jest praca na postawach, często w nauce języka obcego towarzyszą nam ograniczające przekonania, lęk przed oceną czy popełnianiem błędów, warto więc rozpocząć naukę od przyjrzenia się swojej postawie.

Często sama wiedza i umiejętności nie wystarczą, żeby posługiwać się językiem obcym, potrzebujemy czegoś więcej, pewności siebie, wiary i zaufania w swoje możliwości. Praca na postawach, praca na mocnych stronach to kluczowe założenia kursu, którego celem jest komunikatywne posługiwanie się językiem angielskim biznesowym – Business English.

Kurs obejmuje także pracę w oparciu o cztery podstawowe kompetencje językowe: mówienie, słuchanie, pisanie i czytanie, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji mówienia i słuchania, które są ze sobą nierozerwalnie połączone.

Forma pracy

Autorska metoda nauczania języków obcych – coaching językowy (www.coachingjezykowy.pl) oparta o:

  • proces grupowy,
  • kontrakt,
  • kontakt, tu i teraz,
  • mocne strony uczestników,
  • coaching grupowy,
  • uczenie przez doświadczenie,
  • action learning (studium przypadku, case studies, scenki, role plays, authentic materials).

Program kursu Business English

TopicsVocabulary Areas/Structure/PronunciationFunctions
Company StructureJob titles
Departments
Present Simple
Describing your job.
Describing your company.
Drawing an organigram.
MeetingsVocabulary for organising meetings (minutes, secretary, chair, etc)
Phrases for meetings
Conditionals
Modals
Stating aims
Agreeing/DisagreeingGiving opinions
Interrupting/Dealing with interruptions
Asking for clarification etc.
TelephoningPhrases for telephoning
Politeness
Modals (Could I, Would you like to, etc)
Pron: Spelling names, addresses, etc
Requests
Offers
Complaining
Dealing with complaints
Making arrangements
Financial EnglishTalking about cash flow
Profit and loss accountants
Terminology of finance
Requests
Offers
Complaining
Dealing with complaints
Making arrangements
SocialisingPhrases for greetings, introductions, partings
Lexis for hobbies, interests, family
Levels of formality
Present simple
Question forms
Introducing yourself, Introducing Others
Greetings, Saying Goodby
Talking about hobbies, interests, families
Employment/Job ApplicationsLexis of working conditions-perks, benefits, holidays, salary, income, K, promotions, etc.
Comparatives
Lexis describing character – hard-working, a team player, a self-starter, etc.
Writing CVs and letters of application
Being interviewed and interviewing
Discussing advantages and disadvantages of candidates
E-business/the InternetInternet vocabulary
IT vocabulary
Writing emails
ManagementQuestion forms
Imperatives
Levels of formality in requests/orders
Talking about Total Quality Management
Talking about different management structures, philosophies
Role play – getting people to do things more or less politely
Business ethicsModals
Lexis of corruption, rights, etc.
Talking about maternity rights, business and the environment
Marketing/AdvertisingMarketing Lexis – brands, awareness campaign, etcTalking about adverts they know – what is effective
Discussing marketing strategies – e.g. for famous brands
Task – design a campaign
Corporate Culture/Cross-cultural relationsComparatives
Lexis to describe personality traits
Polite language
Describing the culture of a business/a national culture/regional culture
Talking about experiences of culture clash/misunderstanding
Talking about your ideal company culture
Practising polite language – greetings etc.
NegotiationsConditionals
Request, Offers
Typical phrases; starting, making offers, refusing, accepting, asking for clarification, bargaining
Typical functions of negotiation: Requests, Offers, Refusal, Acceptance etc.
Describing Company HistoryPast tenses, Present Perfect
Key Lexis – (was) launched, was established
Talking about the history of your company/another company
PresentationsLanguage of presentations, OHP, slides, etc.: signalling language: dealing with questions
question forms
Giving a presentation
Handling questions
Asking questions
Business WritingLanguage of formal and informal letters
Language for CVs (experience, qualifications, etc)
Language for reports (if requested)
Writing letters, emails and faxes
Writing CVs, letters of application
Writing letters of complaint, enquiry, etc
Writing short reports
Program kursu Business English

Adresaci kursu Business English

Kurs jest skierowany do osób pracujących w środowisku biznesowym, które posługują się językiem angielskim na poziomie podstawowym, a chciałby wzbogacić swoje słownictwo i gramatykę o terminy i struktury w zakresie języka angielskiego biznesowego.

Kurs ten przeznaczony jest również dla tych wszystkich, którzy uczyli się języka angielskiego przez wiele lat, ale wciąż mają lęk przed mówieniem.

Liczba godzin (lekcyjnych):

60 godzin

Data szkolenia:

21.10.2024

Forma szkolenia:

stacjonarnie

Cena szkolenia

3650 zł

Miejsce szkolenia:

Białystok, ul. Malmeda 1

Informacje i zapisy

+48 730 131 202

szkolenia@computerplus.com.pl

Indywidualne oferta dla Twojej firmy

proszę o przesłanie oferty >

Zapisz się na szkolenie




    Podobne szkolenia

    Szkolenia Kurs SOLIDWORKS– dokumentacja 2D termin: - stacjonarne cena: 1200 zł
    Szkolenia Kurs Akademia AutoCAD termin: 26.10.2024 - stacjonarne/online cena: 3750 zł 3000 zł
    Szkolenia Kurs Programista Python termin: - stacjonarnie/online cena: 1520 zł

    Więcej niż szkolenia

    WCAG

    Kompleksowe rozwiązania w zakresie dostępności cyfrowej: szkolenia, audyty oraz dostosowanie dokumentów.

    Dofinasowania

    Pomagamy w uzyskaniu dofinansowania na szkolenia realizowane przez Ośrodek Szkoleniowy T-Matic Grupa Computer Plus.

    Wynajem sal

    Komfortowe sale szkoleniowe w centrum Białegostoku. Pełna oferta z cateringiem i wyposażeniem.

    Kontakt

    szkolenia@computerplus.com.pl nr konta 56 1140 1775 0000 2434 7200 1001
    Małgorzata Jaworska Dyrektor +48 781 408 270 malgorzata.jaworska@computerplus.com.pl
    Dominika Gołębiewska Specjalista ds. szkoleń +48 730 131 747 dominika.golebiewska@computerplus.com.pl
    Agnieszka Dziemianowicz Specjalista ds. szkoleń +48 607 633 868 agnieszka.dziemianowicz@computerplus.com.pl