Cel szkolenia
Program MS Excel z grupy programów MS Office to powszechnie i często stosowane obecnie narzędzie do tworzenia arkuszy obliczeniowych. Zapewnia on wiele funkcji modyfikacji arkuszy, wprowadzania danych, formatowania arkuszy, sporządzania wykresów.
Zakres szkolenia
MS Excel – poziom I (15 godz.)
Wiadomości wstępne
- Operacje na plikach (tworzenie nowego zeszytu, otwieranie istniejącego, zapisywanie go).
- Poruszanie się po zeszycie.
- Zaznaczanie obszarów.
- Skalowanie wyświetlanego zeszytu.
- Drukowanie.
- Interfejs Excela: Wstążka, pasek szybkiego dostępu
Podstawowe operacje na komórkach
- Wprowadzanie danych,
- kopiowanie, przenoszenie oraz edycja zawartości komórek,
- wstawianie i usuwanie wierszy i kolumn,
- tworzenie wyrażeń, zastosowanie w prostych arkuszach.
Formuły
- Korzystanie z funkcji wbudowanych (funkcje matematyczne, daty i czasu).
- Adresowanie względne i bezwzględne.
- Podstawowe funkcje logiczne.
- Tworzenie serii danych.
- Przykłady wykorzystania w arkuszu.
Formatowanie arkusza
- Formatowanie czcionki.
- Sposoby wyświetlania liczb.
- Zmiana rozmiaru komórek.
- Ukrywanie kolumn.
- Kopiowowanie i przenoszenie komórek
- Autoformatowanie.
Formatowanie warunkowe
Wykresy
- Tworzenie wykresu.
- Rodzaje wykresów.
- Modyfikacja i dodawanie nowych elementów wykresu.
- Stworzenie wykresów dla arkuszy wcześniej utworzonych na ćwiczeniach.
Ćwiczenia w tworzeniu arkuszy z zastosowaniem średnio zaawansowanych funkcji.
MS Excel – poziom II (18 godz.)
- Formatowanie komórek, wprowadzanie serii, automatyczne wypełnianie, listy użytkownika, praca z szablonami.
- Adresowanie względne i bezwzględne
- Sprawdzanie pisowni w dokumencie, praca z zakresami i arkuszami
- Operacje na skoroszycie
- Nazewnictwo zakresów – definiowanie nazw, użycie nazw w formułach i poleceniach
- Wstawianie formuł; odwołania do komórek w bieżącym skoroszycie i innych
- Wykorzystanie funkcji. Wyszukiwania i adresu, tekstowe, informacyjne i inne
- Budowa arkusza
- Zabezpieczania danych
- Zaawansowane opcje wykresów – formaty danych, serie danych (dodawanie, usuwanie)
- Tablice danych – baza danych, sortowanie i filtrowanie danych, tabela przestawna – Pivot Table, analiza danych w tabeli przestawnej, wykorzystywanie danych z innych tablic do tworzenia Pivot Table
- Bazy danych – sortowanie, filtrowanie, sprawdzanie poprawności danych (określenie danych dozwolonych), tworzenie sum pośrednich
Wymagania wstępne
Znajomość obsługi komputera.
Adresaci
Osoby, które chciałyby rozpocząć pracę w programie MS Excel. Pracownicy działów ewidencyjnych, właściciele firm, osoby pracujące w finansach, analitycy.
Liczba godzin (lekcyjnych):
33 godziny
Liczba osób:
od 6
Forma szkolenia:
stacjonarne/online
Cena szkolenia
850 zł
Miejsce szkolenia:
Białystok, ul. Malmeda 1