Stworzony z myślą o zdecydowanym uproszczeniu pracy biur rachunkowych i doradców podatkowych, którzy potrzebują wykonać pewne operacje w sposób seryjny. Moduł ten stanowi panel wspierający codzienną pracę księgowego w odniesieniu do wielu lub wszystkich obsługiwanych klientów. Biuro rachunkowe jest modułem w pełni zintegrowanym z programem Comarch ERP Optima, dzięki czemu dane wprowadzane do programu są na bieżąco synchronizowane, a księgowy może rozpocząć pracę dla różnych klientów bez konieczności dodatkowego logowania.
Dostępne moduły
Księga podatkowa – obejmuje łatwa obsługę księgową firmy oraz rozliczenia z Urzędem Skarbowym na podstawie Ewidencji ryczałtowej lub Księgi Przychodów i Rozchodów. Moduł jest zawsze zgodny z aktualnymi przepisami.
Księga handlowa – moduł pozwalający na obsługę pełnej księgowości zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. Jego podstawowym atutem jest usprawnienie pracy dzięki automatyzacji procesu księgowania, ewidencjonowania VAT-u oraz możliwości wydruków i przesyłania elektronicznych deklaracji.
Płace i kadry – umożliwia firmie prowadzenie pełnej obsługi kadrowo-płacowej. Moduł ten zapewnia pracę zawsze zgodną z aktualnymi przepisami oraz współpracuje z programem Płatnik, nalicza i drukuje deklaracje podatkowe, wylicza składki i tworzy deklaracje ZUS, zapewnia obsługę korekt list płac, umożliwia wysyłkę e-Deklaracji do ZUS.
Środki trwałe – pozwala na prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Moduł pozwala m.in. na tworzenie planów amortyzacji, automatyczne księgowanie odpisów amortyzacyjnych, rejestrowanie historii środka trwałego.
System:
Comarch ERP Optima BR
Wielkość firmy:
biura rachunkowe, kancelarie, biura doradztwa podatkowego
Wyróżniki:
webowy interfejs dostępny przez przeglądarkę internetową, łatwe zarządzanie wielofirmową i wielozakładową strukturą organizacyjną